Trendy v online designu

Blog Your Hero   •   07. 1. 2021

Jak se zalíbit oku, pozorujícímu váš web, e-shop nebo reklamu v online prostředí? Potřeba zaujmout a odlišit se tu bude už navždy. Současně každému se líbí něco jiného. Co tedy s tím? Mohou vám pomoci trendy v designu. Vybrali jsme pro vás aktuální online-design trendy.

Trendy v online designu pro rok 2021

1. Scrollytelling

Obrázek je více než tisíc slov. Často se u klientů setkáváme s kilometry nestrukturovaného textu, který už při prvním zhlédnutí odrazuje od chuti ke čtení. Scrollytelling je druhá strana mince. Zjednodušeně lze popsat jako „hodně obrázků, málo textu a více scrollování“. Scrollytelling může v praxi velmi pěkně fungovat při prezentaci nového produktu nebo služby na webu.

V určité formě lze scrollytelling skvěle využít také v reklamě, v rotujících formátech, a to nejen na sociálních sítích. Vzhledem k současnosti, kdy „scroll“ a „swipe“ je naprosto samozřejmým pohybem, se tento přístup dá výhodně zohýbat pro spoustu příležitostí v reklamě, produktovém marketingu a brand buildingu.

2. Retro fonty

„Zase retro!“ Pocit déjà vu je na místě. Nicméně v kontextu všeho epidemického, co potkalo populaci v roce 2020, se lidé rádi vracejí k tomu, co dobře fungovalo dříve. Vzpomínají na dobu, kdy bylo vše „normální“, měli méně starostí, více jistot. Retro fonty tedy mohou ve čtenáři vzbudit „dávné“ emoce z bezstarostného období bez roušek. V kombinaci s vhodně zvolenými barvami, diváka našeho vizuálu doslova přenášíme do pozitivnějších dob. Tedy alespoň teoreticky. Tak proč to nezkusit?

3. Neumorfismus

Flat design je král! Vše je ploché, hezky ladící oku a tak jednoduché. A jak víme, v jednoduchosti je síla. Klasicky plochý design máme v Your Hero rádi. Ale už od minulého roku se objevují informace a nové éře tzv. neumorfismu, tedy kombinaci plochého (flat) designu a designu stínů s odlesky (skeumorfismus), které byly typické v pradávných dobách online prostředí kolem roku 2000.

Používání neumorfismu může být vizuálně zajímavé například pro doplňkové grafické prvky. Někteří design-blogeři dokonce doporučují tento přístup při tvorbě tlačítek a majoritních akčních prvků webu. Z hlediska UX to však nelze příliš doporučit, protože jde o nekontrastní prvek. Použití, zejména pro tlačítka, může být kontraproduktivní. Při vhodné aplikaci však neumorfismus může být zajímavý a oku lahodící designérský přístup, který působí neokoukaně.

4. Tlumené barvy

Pomocí barevných vjemů ovlivňujeme pocity diváka. V trendech mnoha zdrojů se píše a hovoří o tlumených barvách. Jde o reakci na turbulentní události roku 2020, které zasáhly celý svět.

Pro následující rok se doporučují tlumené odstíny barev, které mohou působit uklidňujícím, až konzervativním dojmem. Pokud budete vytvářet klíčový vizuál, můžete zkusit použít v převážné míře tlumené, nebo zemité barvy, v kvantitativním kontrastu s výraznější barvou. Hodí se to zejména v případě potřeby vzbudit dojem luxusu, stability, jistoty nebo elegance, kdy ale zároveň chcete zaujmout pozornost na určitý objekt.

5. Volný prostor, čisté plochy

Nejen web by měl dýchat, ale i návštěvník webu by měl mít možnost se nadechnout mezi náporem informací, které mu chcete vizuálně sdělit. Platí to pro reklamní formáty, weby, e-shopy. Čistý, minimalistický design, velkorysé plochy, které obsah odlehčí, strukturovaný vizuál tak, aby byl dobře čitelný a divák se jednoduše zorientoval. Pro někoho může tento přístup působit až „roztahaně“, avšak zpětná vazba v podobě lepší čitelnosti se dostaví. Tento trend určitě není nový, nicméně trendem je v tomto přístupu v online designu pokračovat dál.

6. Dark Mode

Dark mode všeho možného existoval už za krále Klacka. V posledních několika letech se však invert bílé / černé nebo spíše světlé / tmavé objevuje v komerční sféře velmi často. Tmavý vzhled reklam, webů, appek a vizuálů může skvěle aktivovat různé požadované emoce: tajemno, luxus, dravost, eleganci. Můžete tak velmi dobře upozornit na novou produktovou linii, limitovanou sérii, sezónní kampaň apod.

Pokud váš brand obecně komunikuje „světle“, je zajímavé popřemýšlet o dark mode pro nějaké určité období nebo specifickou kampaň. Rozhodně tím zaujmete své stávající zákazníky / fanoušky a na ty potenciální můžete působit trendy.

7. Dynamické efekty prvků na webu

Dynamické efekty mohou pomoci zdůraznit nějaké sdělení nebo prvek (nadpis, text, obrázek, tlačítko). Navíc hýbající se efekty jsou atraktivní pro oko návštěvníka a při scrollování webu slouží jako taková mini zábavička pro rozptýlení. Dobře vám poslouží různé fade-in animace, parallax effects, title highlights a další. V kombinaci s výše uvedenými trendy se dá jejich použití doporučit a v následujícím roce budou dobře sloužit k zaujetí pozornosti návštěvníka webu.

Odebírejte články

Jednou za čas pošleme upozornění na nový článek.

Doporučujeme související články:

  • Článek - trendy na sociálních sítích

Jak být trendy značka na sociálních sítích

2 února, 2021|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Přinášíme seznam největších trendů na sociálních sítích. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn a dokonce i TicToc. To jsou ty nejznámější platformy, které využívají firmy, aby se spojili se svými zákazníky. A jak jste na tom vy? Využíváte aktuální trendy pro zviditelnění vaší značky?

  • Trendy v online designu pro rok 2021

Trendy v online designu

7 ledna, 2021|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Jak se zalíbit oku, pozorujícímu váš web, e-shop nebo reklamu v online prostředí? Potřeba zaujmout a odlišit se tu bude už navždy. Současně každému se líbí něco jiného. Co tedy s tím? Mohou vám pomoci trendy v designu. Vybrali jsme pro vás online-design trendy.

  • Článek eshop po Vánocích

E-shop po Vánocích? 7 tipů pro využití příležitosti!

8 prosince, 2020|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Za pár týdnů bude po všem. Alespoň, co se Vánoc 2020 týče. Co všechno je potřeba udělat po Vánocích, abyste si ušetřili práci na příští rok a zároveň neztratili prosincový drive? Přinášíme vám 7 tipů, jak elegantně naskočíte na povánoční prodejní vlnu.

O autorovi:

Michal Karmazin
Michal Karmazin
Michal je typem bojovníka, kterého chcete mít ve svém marketingovém týmu. Ostré náboje a sečné zbraně nahradil mozkovými závity, které se točí ve prospěch klienta.
Život v agentuře Your Hero