Jak být trendy značka na sociálních sítích v roce 2021

Blog Your Hero   •   29. 1. 2021

Přinášíme seznam největších trendů na sociálních sítích pro rok 2021. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn a dokonce i TicToc. To jsou ty nejznámější platformy, které využívají firmy, aby se spojili se svými zákazníky. A jak jste na tom vy? Využíváte aktuální trendy pro zviditelnění vaší značky?

Článek - trendy na sociálních sítích

1. Živé vysílání

Social distance aktuálně vládne všem. Zejména značky našly a případně vyladily způsob, jak udržet velmi osobní kontakt se svými sledujícími. Živé vysílání je dnes standardem, který nabízí téměř všechny hlavní sociální sítě. My se podíváme blíž na zoubek Facebook Live, jemuž stoupl počet uživatelů v roce 2020 o 26,8 % (zdroj Socialbakers, 2020).

Populární formáty vysílané přes Facebook Live:

  • rozhovor
  • představení
  • video ve formátu otázek a odpovědí
  • virtuální událost
  • launchování (představení produktu)
  • vzdělávací streamy a tutoriály
  • záběry ze zákulisí
  • Q&A

Vysílat živě můžete na stránce, ve skupině, nebo v rámci události a vaše živá vysílání se lidem zobrazí taky na kanálu vybraných příspěvků. Samozřejmostí je možnost moderovat komentáře a nastavit si různé možnosti jejich zveřejňování tak, aby vyhovovaly vašemu účelu. K live streamu můžete také připojit hosty nebo si ho týden dopředu naplánovat a zajistit si tak, že se o něm vaše cílovka včas dozví. (zdroj Facebook.com)

Tip navíc:
Nevíte jak začít? Na internetu najdete velké množství návodů, které Vás provedou celým procesem tak, abyste ho nemuseli „testovat“ na sledujících. Základem je technická příprava (nabitá baterie, dobré světlo, klidné prostředí). Současně si ujasněte, zda budete chtít během vysílání přijímat komentáře a jak to bude s hosty. A hlavně, předem si ujasněte si obsah a účel videa.

Live - stream

2. Budování vztahů a komunity

To co se dříve odehrávalo mezi zákazníkem a značkou face to face, se nyní přesouvá na sociální sítě. Online nakupování přímo v aplikaci se stává samozřejmostí. Stejně tak poskytování zážitků, které pomáhají budovat vztahy a věrnost značce. Uvedeme si příklad. Hnací silou, maloobchodních prodejů a zisků kosmetické značky Clarins, bylo poradenství od kosmetických specialistů přímo na pobočkách. Jejich videokonzultační služba Clarins & Me byla zahájena pouhé dva týdny po začátku lockdownu. Během prvního měsíce zaznamenala více než 450 rezervací. Kontakt se zákazníky pomáhá značce udržovat také influencerka zaměřená na krásu, Rebecca Jones, která v rámci Instagram Stories zveřejňovala videa s tipy na péči o pleť z domova. Míra shlédnutí storíček poté stoupla o 20% na 75%.“ (zdroj Hootsuite.com)

Tip navíc:
Lockdown jednoho dne skončí, ale zákazníci si na některé výdobytky z nutnosti zkrátka již zvyknou. Posunout péči o zákazníka a zážitky také do onlinu je tedy cesta nikoliv na několik posledních měsíců, ale cesta budoucnosti. Výhodou je, že to nemusí být obrovský rozpočet, ale spíše dobrý nápad, který vás se zákazníky propojí.

3. Remixování obsahu

Díky aplikacím jako TicToc, Koji nebo Instagram Reels je na vzestupu remixování obsahu. Co to přesně znamená? Vezmeme již vytvořený obsah a přetvoříme ho ve vlastní tak, aby reflektoval naši osobnost nebo osobnost značky. Remixovat můžete nápady, šablony i formáty. Předpokládá se, že značky budou čím dál více poskytovat uživatelům různé šablony a další prostředky k vytváření originálního obsahu propojeného s jejich jménem. Toto spojení značky a uživatele dá vzniknout novým videím, 3D obrázkům, hrám a dokonce i VR a AR obsahu. Takový obsah od uživatelů zajistí značce vysoký dosah, větší engagement (až o 28 %) a v neposlední řadě i získání nového publika. (zdroj Talkwalker.com)

remix-content Chipotle Tic Toc

4. Chatboti

I když jejich historie sahá až do šedesátých let, první chatboti nám začali na Messengeru odpovídat zhruba před čtyřmi lety. Jako uživatelé jsme se smáli jejich krkolomným odpovědím. Navíc, přiznejme si, kdo se někdy nesnažil chatbota zeptat na úplný nesmysl a pak natěšeně čekal, jak si s tím umělá inteligence poradí. V současnosti se s ním uživatelé sítí potkají i na WhatsUpu, Slacku, Skypu a na dalších chatových platformách.

Chatbot již není žádné „skifi“, jak by řekla moje babička. Naopak, rychlá doba si žádá ještě rychlejší řešení a zákazníci vyžadují okamžité odpovědi. Chatboty v ČR zatím využívají především velké společnosti a e-shopy jako Mall.cz, Česká spořitelna nebo Evropa 2. V budoucnu se ale předpokládá široké zapojení chatbotů a virtuálních asistentů v segmentech podnikání od bankovnictví přes marketing až po wellnes. A jaká je budoucnost chatbotů v číslech? Analytici predikují, že trh s chatboty poroste. Ze současných 2,6 miliard dolarů by se během 4 let mohl vyšplhat až na 9,4 miliard dolarů. (zdroj Businessinsider.com, Oracle.com)

A co chatboti přinesou vaší firmě?

  • zefektivnění a zrychlení zákaznického servisu
  • zkvalitnění služeb
  • častější interakce se zákazníky
  • vyřešení rutinních problémů bez zapojení lidských zdrojů
  • prostor pro nabízení služeb zákazníkům

5. Autenticita a přirozenost

Instagram asi nebude první prostředí, které vám v mysli naskočí, když se řekne přirozenost. A přesto, je to jeden z trendů roku 2020 a 2021, které se na Instagramu čím dál více prosazují. Chcete přilákat pozornost sledujících? Sdílejte méně aranžovaný, upravený a nereálný obsah. Vsaďte na autenticitu, otevírejte témata, která rezonují společností. „ V roce 2020 jsme zaznamenali rostoucí trendy v rozhovorech kolem duševního zdraví, tělesné pozitivity a podnikání.“ (zdroj Later.com)

Tip navíc:
Přirozenost nesmí zůstat jediným kritériem. Vždy myslete na svou cílovku a zda sdílíte to, co je zajímá a způsobem, který je pro ně pochopitelný. Určitě se snažte být neustále “v obraze” a inspirujte se také aktuálními grafickými online trendy pro rok 2021.

Prozkoumejte i další trendy pro rok 2021:

  • Memy místo smajlíků
  • Facebook obchod
  • Vlastní zaměstnanci jako influenceři
  • Social Gaming
  • Virtuální (VR) a rozšířená (AR) realita
  • Růst IGTV a s tím spojené videoreklamy
  • Obsah splňující 4C: Community, contactless, cleanliness, compassion

Správa firemních sociálních sítí není jen o vkládání pravidelných příspěvků. Je potřeba zvážit, které kanály se hodí pro vaši značku. Poté je potřeba definovat, jak bude značka na sítích vystupovat, jaký obsah a v jaké formě a jak často bude vkládat. A v neposlední řadě, jak dostat příspěvky ke sledujícím.

Organický dosah příspěvků se neustále snižuje a je pravděpodobné, že budete muset příspěvky podpořit PPC reklamou. Pokud umíte sociální sítě používat, pomohou Vám skvěle propagovat brand a mohou se stát současně hlavním prodejním nástrojem. Pokud si na správu sociálních sítí vaší značky netroufáte nebo na to prostě nemáte čas, obraťte se na nás.

Odebírejte články

Jednou za čas pošleme upozornění na nový článek.

Doporučujeme související články:

  • Článek - trendy na sociálních sítích

Jak být trendy značka na sociálních sítích v roce 2021

2 února, 2021|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Přinášíme seznam největších trendů na sociálních sítích pro rok 2021. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn a dokonce i TicToc. To jsou ty nejznámější platformy, které využívají firmy, aby se spojili se svými zákazníky. A jak jste na tom vy? Využíváte aktuální trendy pro zviditelnění vaší značky?

  • Článek eshop po Vánocích

E-shop po Vánocích? 7 tipů pro využití příležitosti!

8 prosince, 2020|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Za pár týdnů bude po všem. Alespoň, co se Vánoc 2020 týče. Co všechno je potřeba udělat po Vánocích, abyste si ušetřili práci na příští rok a zároveň neztratili prosincový drive? Přinášíme vám 7 tipů, jak elegantně naskočíte na povánoční prodejní vlnu.

O autorovi:

Klára Karmazinová
Klára Karmazinová
V Your Hero je jejím posláním kromě řízení firmy ještě vedení lidí a specializuje se na obsah komunikačních kanálů našich zákazníků.
Život v agentuře Your Hero