E-shop po Vánocích? 7 tipů pro využití příležitosti!

Blog Your Hero   •   08. 12. 2020

Za pár týdnů bude po všem. Alespoň, co se Vánoc 2020 týče. Pro e-shopy ale práce nekončí. Vracející se zásilky, reklamace zboží, vyprodané zásoby. Co všechno je potřeba udělat, abyste si ušetřili práci pro příští rok a zároveň neztratili prosincový drive? Přinášíme vám 7 tipů, jak elegantně naskočíte na povánoční prodejní vlnu.

Článek eshop po Vánocích

1. Zrevidujte PPC reklamu

Pokud jste měli vánočně laděnou textaci (a my doufáme, že ano), nezapomeňte ji upravit zpět. Stejně tak přizpůsobte ceny za proklik povánočnímu období. Orientujte se nyní na nová témata: konec roku, Silvestr, rok 2021, začátek nového roku, předsevzetí. Máte cílovku teenagery? Nezapomeňte, že hodně z nich dostane pod stromeček obálku s penězi a to odstartuje jejich motivaci nakupovat. Nepodceňte leden. Je symbolem velkých slev, nových začátků i investic. Nevíte jak na reklamu nebo nesplnila vaše očekávání? Oslovte odborníky na PPC reklamu. Mít správně nastavenou reklamu je skvělé předsevzetí do nového roku.

2. Nejlepší dárek k (příštím) Vánocům

Máte Vánoc plné zuby a nechcete je řešit dřív než za rok? Chcete-li maximálně využít potenciál Vánoc, začněte se na ně připravovat už v září. Už teď vám lezeme na nervy? Bude hůř. Ale přísaháme, že se vám to vyplatí. Vyhodnoťte „ ještě za tepla“ vánoční kampaně a nejúspěšnější zboží. Zjistěte, které kroky se Vám vyplatily a které byste naopak mohli nebo dokonce měli vynechat příští rok. Sepište si výstup, který příští rok slavnostně otevřete. „Tadá!“ Kdy? No přece už v září 2021!

3. Začněte vyrábět / objednejte zboží

Tahle rada neoslní zkušené e-shopaře, ale začátečník může po opojném vánočním prodeji solidně zaspat. Počítejte s tím, že o svátcích dodavatele k akci nevybudíte ani horkým pohrabáčem na chodidlo, ale snažte se nahnat čas. Udělejte inventuru zboží. Objednejte, co jste vyprodali a zásobujte se. Vyprodaný e-shop je promarněná šance pro vás a rozčarování pro potenciálního zákazníka.

4. Zlevněte skladové ležáky a sezonní zboží

Když už děláte inventuru zboží, vyhodnoťte ležáky na skladě a také sezonní zboží. Červený svetr se sobem je začátkem prosince hit, stejně jako diář na příští rok. Atraktivita obojího ale začíná prudce klesat po Vánocích. Řešením nemusí být jen sleva, někdy stačí chytré nebo chytlavé texty a dobře nastavená kampaň. Každopádně čeho se potřebujete nutně zbavit, na to dejte slevu. Zákazníci na ně čekají.

5. Nepodceňte povánoční servis

Hodně prodaného zboží znamená více vratek. Vrácené balíčky, nechtěné dárky, výměny velikostí. Tohle všechno stojí hodně sil, ale počítejte s tím dopředu a připravte si strategie a řešení. Snažte se reklamace a výměny řešit rychle, jednoduše a prozákaznicky. Pamatujte si, že v těchto momentech si budujete jméno značky.

6. Odměňte zákazníky

Ano, po Vánocích, kdy už nikdo nic nečeká, je správný čas na poděkování a odměnu. Účelem je ukázat zákazníkům, že si jich vážíte a také, že na ně nezapomínáte ani tehdy, když už je „po všem“. Vy totiž víte, že není. Ale zákazník to tak nevnímá a je vděčný a konečně máte šanci mít opět jeho plnou pozornost. Tak toho využijte.

7. Nejdřív segmentace, pak cílený remarketing

Pokud správně měříte konverze a události na vašem e-shopu, budete mít po Vánocích datové žně.

Základní segmentace může být:

  • Návštěvníci, kteří si prohlíželi váš web nebo e-shop a nenakoupili,

  • projevili zájem o nějaký produkt a zvažují jeho koupi,

  • vložili zboží do košíku,

  • nedokončili nákup na úrovni výběru dopravy,

  • případně již nakoupili, doporučíte jim příslušenství.

Získat nového zákazníka bývá náročnější a dražší, než přesvědčit někoho, kdo už postoupil v nákupním procesu dál, případně již je stávajícím zákazníkem. Zákazníky tedy chytře segmentujte a poté na ně můžete lépe zacílit remarketingovou kampaň. Kampaň, která je „ušitá na míru“ zákazníkovi má tak mnohem větší šanci na konverzi, kterou je ve vašem případě nákup na vašem eshopu. Nevíte, jak na to? Rádi vám s tím pomůžeme.

 

Dočetli jste až sem? Tak to pro vás máme bonus.

Jsme moc rádi, že navzdory vánoční špičce se už zodpovědně připravujete na povánoční čas a proto vám přidáváme rychlý vánoční checklist, který využijete hned. A pokud si chcete napsat vlastní checklist, tak tady je návod, jak na to.

Za 5 minut Vánoce: Rychlý checklist pro e-shopy

  • reálný termín dodání zboží do Vánoc

  • připravená krizová varianta dodání (voucher, osobní odběr)

  • připravená krizová varianta dodání (voucher, osobní odběr)

  • kontrola PPC vánočních kampaní

  • tvorba užitečného vánočního obsahu (zvýšení atraktivity e-shopu v očích cílové skupiny)

     

Pokud máte pocit, že toho potřebujete doladit víc, mrkněte na 5 vánočních tipů pro e-shopy.

Odebírejte články

Jednou za čas pošleme upozornění na nový článek.

Doporučujeme související články:

  • Článek - trendy na sociálních sítích

Jak být trendy značka na sociálních sítích

2 února, 2021|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Přinášíme seznam největších trendů na sociálních sítích. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn a dokonce i TicToc. To jsou ty nejznámější platformy, které využívají firmy, aby se spojili se svými zákazníky. A jak jste na tom vy? Využíváte aktuální trendy pro zviditelnění vaší značky?

  • Trendy v online designu pro rok 2021

Trendy v online designu

7 ledna, 2021|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Jak se zalíbit oku, pozorujícímu váš web, e-shop nebo reklamu v online prostředí? Potřeba zaujmout a odlišit se tu bude už navždy. Současně každému se líbí něco jiného. Co tedy s tím? Mohou vám pomoci trendy v designu. Vybrali jsme pro vás online-design trendy.

  • Článek eshop po Vánocích

E-shop po Vánocích? 7 tipů pro využití příležitosti!

8 prosince, 2020|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Za pár týdnů bude po všem. Alespoň, co se Vánoc 2020 týče. Co všechno je potřeba udělat po Vánocích, abyste si ušetřili práci na příští rok a zároveň neztratili prosincový drive? Přinášíme vám 7 tipů, jak elegantně naskočíte na povánoční prodejní vlnu.

O autorovi:

Klára Karmazinová
Klára Karmazinová
V Your Hero je jejím posláním kromě řízení firmy ještě vedení lidí a specializuje se na obsah komunikačních kanálů našich zákazníků.
Život v agentuře Your Hero