Checklist – tenhle life hack budete milovat

Blog Your Hero   •   24. 8. 2020

S pojmem checklist jste se nejspíš setkali. Je to vlastně sofistikovaný kontrolní seznam, který nás má provést systémem jednotlivých kroků vedoucích ke zdárnému konci.  Ušetří vám čas, ale má i nesporně dalších výhod.

Checklist - Your Hero - ilustrativní obrázek

Na tohle (ne)potřebuju checklist

Na co všechno lze takový checklist napsat? Vlastně na každý proces a činnost o více krocích, ale smysl napsat ho má, pokud potřebujete:

  • ujasnit si postup práce k dosažení nějakého zadání

  • udělat větší množství chronologických kroků k dosažení cíle

  • v budoucnu opakovat stejné zadání a návod vám ušetří čas

  • na stejnou činnost školit někoho jiného

  • vykázat šéfovi/klientovi objem vaší práce

  • hnací motor a dobrý pocit z odškrtnutých kroků

Checklist vám nesporně pomůže ale i v případě, že potřebujete mít jistotu, že jste absolutně na nic nezapomněli. Dodá vám potřebný klid, kdy si nemusíte nosit v hlavě neodškrtnuté položky. Také se vždy rychle dostanete zpět do procesu, nemusíte tápat, kde jste to minule skončili. Ale hlavně, tenhle seznam by určitě neměl být nedotknutelný. To znamená, že ho můžete časem a zkušenostmi doplnit i proškrtat o potřebné položky a tím si zdokonalit vlastní postup práce na maximum.

Jak napsat checklist? Na papír zapomeňte

Jestliže má checklist šetřit skutečně čas, měl by sloužit i „budoucím generacím“ nebo alespoň vašemu budoucímu já. Na papír tedy nesázejte. Existuje spoustu skvělých aplikací, které vám pomohou mít checklist neustále u sebe, sdílet ho s ostatními a jejich používání vás bude bavit:

  • Checklist (Google Play)

  • Evernote

  • Any.Do

  • OneNote

  • Microsoft To Do

  • Slack

  • Todoist

  • Tip od Your Hero:

Psaní checklistů na složité pracovní projekty není žádná hračka. Začněte tedy tím, že si vytvoříte jednodušší checklist z běžného života. Až příště začnete plánovat dovolenou, napište si checklist všeho, co musíte do odjezdu připravit a využijte aplikaci, kterou si zvolíte i pro svůj pracovní čas.  Garantujeme klidnější odjezd a jako bonus se naučíte napsat si i sofistikovaný kontrolní seznam.

Sdílená efektivita = dvojitá radost

Jednou z nesporných výhod, pokud se rozhodnete pro checklisty využít jednu z výše uvedených aplikací, je možnost vytvářet funkční checklisty v rámci podnikání – celé firmy nebo jejího konkrétního oddělení. My v Your Hero fungujeme od začátku tak, že na každý nový projekt a vlastně veškeré složitější činnosti, píšeme současně checklist.

Je tu ale jedno ALE, na které vás nikdo nepřipraví. Psaní checklistů propadnete! A to ve chvíli, kdy zjistíte, jak se vám uleví, když se máte o co opřít. Je to jako deníková terapie. Sepište si postup a půlka tíhy z daného úkolu z vás spadne. Přejeme příjemné odškrtávání splněných úkolů.

Checklist – tenhle life hack budete milovat

Blog Your Hero   •   24. 8. 2020

S pojmem checklist jste se nejspíš setkali. Je to vlastně sofistikovaný kontrolní seznam, který nás má provést systémem jednotlivých kroků vedoucích ke zdárnému konci.  Ušetří vám čas, ale má i nesporně dalších výhod.

Checklist - Your Hero - ilustrativní obrázek

Na tohle (ne)potřebuju checklist

Na co všechno lze takový checklist napsat? Vlastně na každý proces a činnost o více krocích, ale smysl napsat ho má, pokud potřebujete:

  • ujasnit si postup práce k dosažení nějakého zadání

  • udělat větší množství chronologických kroků k dosažení cíle

  • v budoucnu opakovat stejné zadání a návod vám ušetří čas

  • na stejnou činnost školit někoho jiného

  • vykázat šéfovi/klientovi objem vaší práce

  • hnací motor a dobrý pocit z odškrtnutých kroků

Checklist vám nesporně pomůže ale i v případě, že potřebujete mít jistotu, že jste absolutně na nic nezapomněli. Dodá vám potřebný klid, kdy si nemusíte nosit v hlavě neodškrtnuté položky. Také se vždy rychle dostanete zpět do procesu, nemusíte tápat, kde jste to minule skončili. Ale hlavně, tenhle seznam by určitě neměl být nedotknutelný. To znamená, že ho můžete časem a zkušenostmi doplnit i proškrtat o potřebné položky a tím si zdokonalit vlastní postup práce na maximum.

Jak napsat checklist? Na papír zapomeňte

Jestliže má checklist šetřit skutečně čas, měl by sloužit i „budoucím generacím“ nebo alespoň vašemu budoucímu já. Na papír tedy nesázejte. Existuje spoustu skvělých aplikací, které vám pomohou mít checklist neustále u sebe, sdílet ho s ostatními a jejich používání vás bude bavit:

  • Checklist (Google Play)

  • Evernote

  • Any.Do

  • OneNote

  • Microsoft To Do

  • Slack

  • Todoist

  • Tip od Your Hero:

Psaní checklistů na složité pracovní projekty není žádná hračka. Začněte tedy tím, že si vytvoříte jednodušší checklist z běžného života. Až příště začnete plánovat dovolenou, napište si checklist všeho, co musíte do odjezdu připravit a využijte aplikaci, kterou si zvolíte i pro svůj pracovní čas.  Garantujeme klidnější odjezd a jako bonus se naučíte napsat si i sofistikovaný kontrolní seznam.

Sdílená efektivita = dvojitá radost

Jednou z nesporných výhod, pokud se rozhodnete pro checklisty využít jednu z výše uvedených aplikací, je možnost vytvářet funkční checklisty v rámci podnikání – celé firmy nebo jejího konkrétního oddělení. My v Your Hero fungujeme od začátku tak, že na každý nový projekt a vlastně veškeré složitější činnosti, píšeme současně checklist.

Je tu ale jedno ALE, na které vás nikdo nepřipraví. Psaní checklistů propadnete! A to ve chvíli, kdy zjistíte, jak se vám uleví, když se máte o co opřít. Je to jako deníková terapie. Sepište si postup a půlka tíhy z daného úkolu z vás spadne. Přejeme příjemné odškrtávání splněných úkolů.

ODEBÍREJTE ČLÁNKY

Jednou za čas pošleme upozornění na nový článek.

ODEBÍREJTE ČLÁNKY

Jednou za čas pošleme upozornění na nový článek.

Doporučujeme další články: