Instagram: 5 + 1 rada, jak získat followers

Blog Your Hero   •   14. 4. 2020

Čím více followers, tím větší král Instagramu. To v roce 2020 dávno neplatí. Zapomeňte na zběsilé nahánění počtu sledujících svého profilu. Je tedy lepší mít 100 věrných anebo 1000 nevěrných uctívačů?

Instagram Your Hero - obrázek

Počet sledujících není ekvivalentem toho, jak dobře spravujete sociální sítě. Je výhodné klást důraz na to, aby vaši sledující byli relevantní. Jinými slovy, aby fanoušci vaší značky, byly opravdu fanoušky a ne jen naklikaným číslem. Jak získat relevantní followers?

1. Konzistentní obsah

Uživatel Instagramu vidí váš příspěvek, díky hashtagu, který jste použili. Co udělá dál? Klikne na váš profil a hodnotí feed. Pak nastane vteřina rozhodování, jestli si klikne na tlačítko „sledovat“. Váš feed zkrátka musí ladit a líbit se.

Laďte fotky ve feedu do jedné až dvou barev. Pravidelně opakujte v příspěvcích specifický objekt či předmět typický pro vaše podnikání. Máte kavárnu? Použijte teplé tóny barev a motiv kávy.

  • Co si z toho odnést:

Ladit fotky ve feedu, jednotná barevnost, konzistentní vizuální stránka

2. Držte se tématu

Vytyčte si stěžejní téma komunikace. U profilu lokální cukrárny očekáváte fotky nádherných cupcakes. Neočekáváte fotky, kde je majitelka firmy po pěti letech dovolené. Vždy se ptejte: Souvisí fotka úzce se značkou a bude mít přínos pro followers? Dělejte jednoduše to, co lidé chtějí, abyste dělali.

  • Na co myslet:

Jedno stěžejní téma, obsah související se značkou, přidaná hodnota pro diváka

3. Naučte se konečně s #

Napsat „hashtag“ do vyhledávače, zkopírovat myší tu zpropadenou mřížku a vložit. Zkuste místo toho pravý Alt (ano, u toho vlevo to nefunguje) + písmeno X. Takže ještě jednou pravý Alt + X.

Teď pár pravidel pro vkládání # k postům. K fotce dávejte optimálně do 8 kusů hashtagů. Více algoritmus může penalizovat. Nepoužívejte obecné hashtagy typu #clothes #photooftheday #trendy. To jsou hashtagy se stovkami nových fotek každou minutu. Tam vás nikdo nenajde. Volte ty, co mají jednotky tisíc příspěvků.

  • Naučili jsme se:

klávesová zkratka #, max 8ks #, relevantnější – objemově menší #

4. Pro české followers buďte lokální

Podnikáte v ČR a máte českou značku? Komunikujte v češtině. Přidávejte ke svým postům místní hashtagy. Je větší šance, že se zobrazí vaší cílové skupině. U postů používejte lokalizaci, tzn. označení lokality fotky. Algoritmus to má rád a může se odvděčit lehce vyšším dosahem.

  • Souhrn:

Posty v češtině, české #, lokalizace, šířit ve svém okolí

5. Pravidelně a kvalitně

Dosah se nerovná počtu vložených postů. Je určitě lepší dát méně, ale kvalitnější fotky. I fotka ze života firmy by měla splňovat základní kompoziční pravidla fotografie.

Pro denní kontakt se svojí komunitou používejte Instastories, které jsou už dlouhodobě velmi sledované. Podívejte se také ve svých Přehledech, kdy je váš okruh uživatelů online a v přidávání příspěvků se zaměřte na tyto časy. Případně můžete využít agenturní služby pro správu sociálních sítí.

  • V kostce:

1 až 3 posty týdně + Instastories, v dobu kdy jsou fanoušci online, líbivý obsah

+1 = Zvyšte svůj dosah reklamou

Přes všechna dodržovaná pravidla nemůžete dostat své příspěvky mezi lidi? Vítejte v realitě. Zájemců o pozornost uživatelů Instagramu je v české republice přes 2 miliony. Algoritmus preferuje potenciálně líbivé posty a od úspěšných profilů s velkým počtem followers.

Zviditelnění vaší značky můžete dosáhnout placenou reklamou. Reklama se nastavuje přes reklamní systém Facebooku. Pokud chcete docílit vyššího počtu návštěv vašeho profilu, doporučujeme vytvořit reklamu s cílem Kliknutí na stránku a nastavení reklamy následovně:

  • Okruh uživatelů dle vašich preferencí
  • Podrobné cílení dle vašeho zaměření
  • Ruční umístění: Mobil
  • Kanály: Kanál Instagramu, Oddíl Prozkoumat na Instagramu
  • Všechna mobilní zařízení
  • Identita: Váš instagramový účet
  • Jeden obrázek nebo video
  • Do primárního textu zahrnout CTA: „Sleduj @názevvašehoprofilu …“
  • Umístění: Web
  • URL webu: https://instagram.com/názevvašehoprofilu/

Potřebujete pomoci s nastavením PPC reklamy?
Napište nám na hrdinove@yourhero.cz a rádi vám s tím pomůžeme.

Odebírejte články

Jednou za čas pošleme upozornění na nový článek.

Doporučujeme další články:

  • Článek - trendy na sociálních sítích

Jak být trendy značka na sociálních sítích

2 února, 2021|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Přinášíme seznam největších trendů na sociálních sítích. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn a dokonce i TicToc. To jsou ty nejznámější platformy, které využívají firmy, aby se spojili se svými zákazníky. A jak jste na tom vy? Využíváte aktuální trendy pro zviditelnění vaší značky?

  • Trendy v online designu pro rok 2021

Trendy v online designu

7 ledna, 2021|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Jak se zalíbit oku, pozorujícímu váš web, e-shop nebo reklamu v online prostředí? Potřeba zaujmout a odlišit se tu bude už navždy. Současně každému se líbí něco jiného. Co tedy s tím? Mohou vám pomoci trendy v designu. Vybrali jsme pro vás online-design trendy.

  • Článek eshop po Vánocích

E-shop po Vánocích? 7 tipů pro využití příležitosti!

8 prosince, 2020|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Za pár týdnů bude po všem. Alespoň, co se Vánoc 2020 týče. Co všechno je potřeba udělat po Vánocích, abyste si ušetřili práci na příští rok a zároveň neztratili prosincový drive? Přinášíme vám 7 tipů, jak elegantně naskočíte na povánoční prodejní vlnu.

O autorovi:

Michal Karmazin
Michal Karmazin
Michal je typem bojovníka, kterého chcete mít ve svém marketingovém týmu. Ostré náboje a sečné zbraně nahradil mozkovými závity, které se točí ve prospěch klienta.
Život v agentuře Your Hero