Skvělý slogan pro vaši značku? Jdeme na to!

Blog Your Hero   •   28. 4. 2020

Reklamní heslo, slogan nebo claim. Představte si, že se balíte na rok do příručního zavazadla. Před podobně nesnadným úkolem stojíte, když se budete do krátkého textu snažit dostat vše, co je třeba. Přesto se to vyplatí, protože právě slogan je často to jediné, co si zákazník ve spojení s vaší firmou zapamatuje.

Jak získat followers - ilustrační fotka

Základní ingredience do vašeho claimu:

  • emoce

  • spojitost se značkou nebo produktem

  • sdělení zákazníkovi

  • pozornost

  • rytmus

  • nadčasovost

  • zapamatovatelnost

Na délce záleží

Slogany mají obvykle 4 až 8 slov. Nejlepší slogany se ale pohybují na spodní hranici nebo pod ní. Ty dlouhé prostě nefungují. Vymýšlení reklamního hesla se počítá na dny, týdny i měsíce. Šance, že z vás vypadne něco geniálního úplnou náhodou tu je, ale rovná se výhře v loterii.

  • Tip od Your Hero:

Skvělý slogan může vzniknout i z více vět, pořád ale platí, že musí být kratší než sukně slečny stopující na E-55.

Tady víc vět neuškodilo, naopak:

Hera: Pečení je radost. Hera je pečení.

Fernet Stock: Výjimečně hořký. Výjimečně dobrý.

Kofola: Když ji miluješ, není co řešit.

Vyhněte se klišé

Víc než jen…, Tak trochu jiný…, Ideální společník na cesty, Váš partner pro… a mohli bychom pokračovat dál. Až budete zoufalstvím bouchat hlavou o futra, protože vás nic nenapadá, garantuji vám, že na tyhle klišé dojde. Mnohočetná recyklace z nich udělala pomocné berličky, když tlačí čas a dochází inspirace. Pozor také na rýmovačky a dvojsmysly. Někdy si je můžete dovolit, jindy už budete za hranou vkusu.

  • Tip od Your Hero:

Slogan neboli claim je vrcholná disciplína copywritingu. I když se pro nějaký slogan rozhodnete, nechte ho ještě odležet.

Pozor na jazyk

Připadá vůbec v úvahu jiný slogan než v češtině? Ano, ale pozor, tady jste na tenkém ledě. Odpovědí je analýza cílové skupiny. Průzkum cílové skupiny si můžete nechat zpracovat od profesionálů, nebo si alespoň položit základní otázky o vás a vašich zákaznících:

  • Kdo jsou vaši zákazníci?

  • Hovoří anglicky?

  • Jaké značky používají?

  • S čím se ztotožňují?

  • Hodláte expandovat?

  • Jste původem česká firma nebo jen česká pobočka?

  • Kde budete slogan používat?

  • Tip od Your Hero:

Pokud k tomu nemáte opravdu relevantní důvod, držte se češtiny. Jednou ze základních vlastností sloganu je totiž jeho zapamatovatelnost.  A zlaté pravidlo? Nepřekládejte claimy z jiných jazyků, nefunguje to.

Když cizojazyčné slogany fungují:

Volkswagen: Das Auto

Nike: Just do it.

Škoda Auto: Simply clever

Neexistuje obecný návod na skvělý slogan, ale pravidla, která se osvědčila: zkrátit, změnit úhel pohledu na produkt a zainvestovat do profesionálního copywritingu, pokud si sami nevíte rady.

Skvělý slogan pro vaši značku? Jdeme na to!

Blog Your Hero   •   28. 4. 2020

Reklamní heslo, slogan nebo claim. Představte si, že se balíte na rok do příručního zavazadla. Před podobně nesnadným úkolem stojíte, když se budete do krátkého textu snažit dostat vše, co je třeba. Přesto se to vyplatí, protože právě slogan je často to jediné, co si zákazník ve spojení s vaší firmou zapamatuje.

Jak získat followers - ilustrační fotka

Základní ingredience do vašeho claimu:

  • emoce

  • spojitost se značkou nebo produktem

  • sdělení zákazníkovi

  • pozornost

  • rytmus

  • nadčasovost

  • zapamatovatelnost

Na délce záleží

Slogany mají obvykle 4 až 8 slov. Nejlepší slogany se ale pohybují na spodní hranici nebo pod ní. Ty dlouhé prostě nefungují. Vymýšlení reklamního hesla se počítá na dny, týdny i měsíce. Šance, že z vás vypadne něco geniálního úplnou náhodou tu je, ale rovná se výhře v loterii.

  • Tip od Your Hero:

Skvělý slogan může vzniknout i z více vět, pořád ale platí, že musí být kratší než sukně slečny stopující na E-55.

Tady víc vět neuškodilo, naopak:

Hera: Pečení je radost. Hera je pečení.

Fernet Stock: Výjimečně hořký. Výjimečně dobrý.

Kofola: Když ji miluješ, není co řešit.

Vyhněte se klišé

Víc než jen…, Tak trochu jiný…, Ideální společník na cesty, Váš partner pro… a mohli bychom pokračovat dál. Až budete zoufalstvím bouchat hlavou o futra, protože vás nic nenapadá, garantuji vám, že na tyhle klišé dojde. Mnohočetná recyklace z nich udělala pomocné berličky, když tlačí čas a dochází inspirace. Pozor také na rýmovačky a dvojsmysly. Někdy si je můžete dovolit, jindy už budete za hranou vkusu.

  • Tip od Your Hero:

Slogan neboli claim je vrcholná disciplína copywritingu. I když se pro nějaký slogan rozhodnete, nechte ho ještě odležet.

Pozor na jazyk

Připadá vůbec v úvahu jiný slogan než v češtině? Ano, ale pozor, tady jste na tenkém ledě. Odpovědí je analýza cílové skupiny. Průzkum cílové skupiny si můžete nechat zpracovat od profesionálů, nebo si alespoň položit základní otázky o vás a vašich zákaznících:

  • Kdo jsou vaši zákazníci?

  • Hovoří anglicky?

  • Jaké značky používají?

  • S čím se ztotožňují?

  • Hodláte expandovat?

  • Jste původem česká firma nebo jen česká pobočka?

  • Kde budete slogan používat?

  • Tip od Your Hero:

Pokud k tomu nemáte opravdu relevantní důvod, držte se češtiny. Jednou ze základních vlastností sloganu je totiž jeho zapamatovatelnost.  A zlaté pravidlo? Nepřekládejte claimy z jiných jazyků, nefunguje to.

Když cizojazyčné slogany fungují:

Volkswagen: Das Auto

Nike: Just do it.

Škoda Auto: Simply clever

Neexistuje obecný návod na skvělý slogan, ale pravidla, která se osvědčila: zkrátit, změnit úhel pohledu na produkt a zainvestovat do profesionálního copywritingu, pokud si sami nevíte rady.

ODEBÍREJTE ČLÁNKY

Jednou za čas pošleme upozornění na nový článek.

ODEBÍREJTE ČLÁNKY

Jednou za čas pošleme upozornění na nový článek.

Doporučujeme další články: