Checklist v praxi: Co zkontrolovat na nově postaveném webu

Blog Your Hero   •   14. 9. 2020

O tom, že milujeme checklisty a hojně je používáme při své práci, jsme se rozepsali nedávno. Tyhle chytré seznamy používáme v Your Hero na každou složitější činnost o více krocích. Šetří to čas i nervy nám i našim kolegům. Dnes se s vámi podělíme o vzor jednoho našeho checklistu, jedná se současně o prvních 20 bodů, které je nutné splnit, když kontrolujete nově postavený web.

Jedeme na Slacku

Existuje nepřeberné množství aplikací, které můžete využít pro vaše chytré online seznamy. My využíváme pro interní komunikaci Slack. To rozhodně není aplikace určená výhradně pro checklisty, ale její rozvrstvení na různé kanály (jakési místnosti) umožňuje vytvoření jednoho kanálu právě pouze na checklisty. Ty tvoříme průběžně a sdílíme je se všemi, kteří mají do daného kanálu přístup.

Checklist můžete ve Slacku jednoduše odškrtávat pomocí značek (smajlíků), doplňovat, komentovat, sdílet do jiného kanálu i přiřadit jednotlivým osobám. Často je součástí našeho seznamu i průměrný čas, který daná činnost zabere. K měření času používáme aplikaci Toggl.

Postavit web je jako postavit dům

Ještě vám zbývá zasadit strom a zplodit syna. Takže hodně práce je ještě stále před vámi. Náš seznam kontroly již postaveného webu, má v současnosti přesně 40 položek. O první polovinu se s vámi rádi podělíme:

  • CHECKLIST: Web – již postavený

  1. Nadpisy stránek správně a s oddělovačem
  2. SEO texty k jednotlivým stránkám ve WordPressu
  3. SEO texty k jednotlivým sliderům ve WordPressu
  4. Přidání „alt“ textů ke všem obrázkům
  5. Nastavení indexace taxonomie Search Appearance – Yoast SEO
  6. Kontrola SEO metriky / čitelnosti
  7. Definovat headliny H1 – H6
  8. Kontrola velkých písmen (začátky vět, vy – Vy)
  9. Kontrola mezer mezi slovy
  10. Kontrola pravopisu komplet
  11. Správné vytučnění textu
  12. Interní odkazy jsou?
  13. Externí odkazy jsou?
  14. Buttony a odkazy vedou, kam mají?
  15. Datová velikost obrázků
  16. Responzivita v mobilu
  17. Ochranné známky
  18. Errory v kódech
  19. Robots.txt
  20. Sitemap.xml

Web je výkladní skříní vašeho podnikání, proto jednotlivé kroky nevynechejte ani neurychlujte. Když nevyřešíte kvalitně SEO, lidé vás nenajdou. Budete mít sice „výlohu“, ale nevyhrnete rolety. Neprolinkujete jednotlivé vaše stránky? Neudržíte potencionálního zákazníka u sebe na webu a odejde vám jinam. Nevytučníte text pro lepší přehlednost? To je jako poslat zákazníka do hrabárny místo butiku s úhledně srovnaným zbožím, prostě chaos. Web je jedna z věcí, které je potřeba udělat pravdu precizně, aby plnil dobře svou funkci. Pokud si netroufáte na tvorbu webu nebo jednotlivé kroky sami, nebojte se nás oslovit.

Odebírejte články

Jednou za čas pošleme upozornění na nový článek.

Doporučujeme další články:

  • Článek - trendy na sociálních sítích

Jak být trendy značka na sociálních sítích

2 února, 2021|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Přinášíme seznam největších trendů na sociálních sítích. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn a dokonce i TicToc. To jsou ty nejznámější platformy, které využívají firmy, aby se spojili se svými zákazníky. A jak jste na tom vy? Využíváte aktuální trendy pro zviditelnění vaší značky?

  • Trendy v online designu pro rok 2021

Trendy v online designu

7 ledna, 2021|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Jak se zalíbit oku, pozorujícímu váš web, e-shop nebo reklamu v online prostředí? Potřeba zaujmout a odlišit se tu bude už navždy. Současně každému se líbí něco jiného. Co tedy s tím? Mohou vám pomoci trendy v designu. Vybrali jsme pro vás online-design trendy.

  • Článek eshop po Vánocích

E-shop po Vánocích? 7 tipů pro využití příležitosti!

8 prosince, 2020|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Za pár týdnů bude po všem. Alespoň, co se Vánoc 2020 týče. Co všechno je potřeba udělat po Vánocích, abyste si ušetřili práci na příští rok a zároveň neztratili prosincový drive? Přinášíme vám 7 tipů, jak elegantně naskočíte na povánoční prodejní vlnu.

O autorovi:

Michal Karmazin
Michal Karmazin
Michal je typem bojovníka, kterého chcete mít ve svém marketingovém týmu. Ostré náboje a sečné zbraně nahradil mozkovými závity, které se točí ve prospěch klienta.
Život v agentuře Your Hero