Konkurence: 5 věcí, které vás naučí

Blog Your Hero   •   12. 5. 2020

Představte si závod v běhu na atletickém stadionu. Sebe jako běžce. Abyste běželi na svůj osobní rekord, potřebujete, aby vám dýchal někdo na záda. Nebo ještě lépe, aby někdo udával to šílené tempo a časem se unavil. Konkurence je inspirace. V online marketingu to platí dvojnásob.

Konkurence - ilustrační obrázek

1. Poznejte svou skutečnou konkurenci

Abyste se mohli inspirovat svou konkurencí, měli byste jí znát. Ve vašem závodě totiž běží i na první pohled neviditelní běžci. To, co budete mít s vaší skutečnou konkurencí společné je to, že nabízíte stejnou nebo podobnou službu nebo produkt či jeho substitut stejné nebo podobné cílové skupině.

  • Tip od Your Hero:

Podrobná analýza konkurence zjistí, kdo jsou vaši soupeři na trhu.

2. Buďte jejich zákazníkem

Projděte si webové stránky konkurenčních firem, k ruce si vezměte poznámkový blok a tužku a nasimulujte si různé zákaznické situace. Chovejte se jako zákazník, který si jde ke konkurenci nakoupit, zjistit informace o produktu nebo třeba reklamovat službu. Přihlaste se k odběru newsletterů. Zjistěte, co vás jako zákazníka nadchlo nebo naštvalo a zapište si to. Zjištěné informace vám pomohou udělat váš web uživatelsky příjemným.

  • Tip od Your Hero:

V kombinaci s profesionálním UX testováním webu můžete vlastní stránky vyladit doslova na jedničku.

3. Sledujte ty nejlepší

…a učte se od nich. A miřte vysoko. Vždy o trochu výš, než v co si vůbec dovolíte doufat. Mějte definované cíle, které pravidelně revidujte. Z vaší konkurence si berte to nejlepší. Pokud se jí podaří vytvořit nový systém komunikace se zákazníkem, v duchu jí zatleskejte a zkuste vylepšit ten svůj. A ano, některé skvělé věci mohou sloužit jako inspirace, ale vždy se je snažte posunout výš.

  • Tip od Your Hero:

Vytvořte si konkrétní strategický plán, který vám pomůže dlouhodobě udržet směr i tempo.

4. Nemusíte mít vše(chny)

Učíme se to už od dětství. Přesto s tím bojujeme v dospělosti. Syndrom „oni to mají, my to chceme taky“. Vysvětlíme si to na sociálních sítích. Pokud vaše konkurence šikovně využívá sociální sítě a vy nemáte ani jednu, nejspíš jste opravdu zaspali. Sociální sítě jsou významný nástroj, jak efektivně propagovat svou firmu, proto je potřeba, věnovat jim náležitou péči a čas. Pokud máte zkušenosti pouze s vlastními osobními profily, oslovte odborníky, kteří naplní sítě hodnotným obsahem. Obojí má smysl investovat pouze tam, kde se nachází vaši potencionální zákazníci, ne tam kde je vaše konkurence.

  • Tip od Your Hero:

Než cokoliv zveřejníte, zeptejte se sami sebe, jaký má příspěvek přínos pro zákazníka.

5. A rada na závěr. Naučte se ohlédnout

V závodě na sto metrů se to nedoporučuje, ale vy běžíte spíš maraton a tam je dobré vědět, co dělají i ti za vámi. Mohlo by se vám totiž stát, že vás předběhne někdo, koho jste dříve podcenili. V praxi to znamená, abyste se neuzavřeli do bubliny vašeho byznysu. Máte restauraci? Zajděte občas na jídlo vedle.  Navštěvujte semináře pořádané konkurencí, setkávejte se na veletrzích, objednejte si od jiného výrobce. Udrží vás to v obraze, jak si reálně stojíte na trhu.

  • Tip od Your Hero:

Budujte dobré vztahy nejen se zákazníky, ale i s konkurencí. Dobrá pověst je k nezaplacení.

Konkurence: 5 věcí, které vás naučí

Blog Your Hero   •   12. 5. 2020

Představte si závod v běhu na atletickém stadionu. Sebe jako běžce. Abyste běželi na svůj osobní rekord, potřebujete, aby vám dýchal někdo na záda. Nebo ještě lépe, aby někdo udával to šílené tempo a časem se unavil. Konkurence je inspirace. V online marketingu to platí dvojnásob.

Konkurence - ilustrační obrázek

1. Poznejte svou skutečnou konkurenci

Abyste se mohli inspirovat svou konkurencí, měli byste jí znát. Ve vašem závodě totiž běží i na první pohled neviditelní běžci. To, co budete mít s vaší skutečnou konkurencí společné je to, že nabízíte stejnou nebo podobnou službu nebo produkt či jeho substitut stejné nebo podobné cílové skupině.

  • Tip od Your Hero:

Podrobná analýza konkurence zjistí, kdo jsou vaši soupeři na trhu.

2. Buďte jejich zákazníkem

Projděte si webové stránky konkurenčních firem, k ruce si vezměte poznámkový blok a tužku a nasimulujte si různé zákaznické situace. Chovejte se jako zákazník, který si jde ke konkurenci nakoupit, zjistit informace o produktu nebo třeba reklamovat službu. Přihlaste se k odběru newsletterů. Zjistěte, co vás jako zákazníka nadchlo nebo naštvalo a zapište si to. Zjištěné informace vám pomohou udělat váš web uživatelsky příjemným.

  • Tip od Your Hero:

V kombinaci s profesionálním UX testováním webu můžete vlastní stránky vyladit doslova na jedničku.

3. Sledujte ty nejlepší

…a učte se od nich. A miřte vysoko. Vždy o trochu výš, než v co si vůbec dovolíte doufat. Mějte definované cíle, které pravidelně revidujte. Z vaší konkurence si berte to nejlepší. Pokud se jí podaří vytvořit nový systém komunikace se zákazníkem, v duchu jí zatleskejte a zkuste vylepšit ten svůj. A ano, některé skvělé věci mohou sloužit jako inspirace, ale vždy se je snažte posunout výš.

  • Tip od Your Hero:

Vytvořte si konkrétní strategický plán, který vám pomůže dlouhodobě udržet směr i tempo.

4. Nemusíte mít vše(chny)

Učíme se to už od dětství. Přesto s tím bojujeme v dospělosti. Syndrom „oni to mají, my to chceme taky“. Vysvětlíme si to na sociálních sítích. Pokud vaše konkurence šikovně využívá sociální sítě a vy nemáte ani jednu, nejspíš jste opravdu zaspali. Sociální sítě jsou významný nástroj, jak efektivně propagovat svou firmu, proto je potřeba, věnovat jim náležitou péči a čas. Pokud máte zkušenosti pouze s vlastními osobními profily, oslovte odborníky, kteří naplní sítě hodnotným obsahem. Obojí má smysl investovat pouze tam, kde se nachází vaši potencionální zákazníci, ne tam kde je vaše konkurence.

  • Tip od Your Hero:

Než cokoliv zveřejníte, zeptejte se sami sebe, jaký má příspěvek přínos pro zákazníka.

5. A rada na závěr. Naučte se ohlédnout

V závodě na sto metrů se to nedoporučuje, ale vy běžíte spíš maraton a tam je dobré vědět, co dělají i ti za vámi. Mohlo by se vám totiž stát, že vás předběhne někdo, koho jste dříve podcenili. V praxi to znamená, abyste se neuzavřeli do bubliny vašeho byznysu. Máte restauraci? Zajděte občas na jídlo vedle.  Navštěvujte semináře pořádané konkurencí, setkávejte se na veletrzích, objednejte si od jiného výrobce. Udrží vás to v obraze, jak si reálně stojíte na trhu.

  • Tip od Your Hero:

Budujte dobré vztahy nejen se zákazníky, ale i s konkurencí. Dobrá pověst je k nezaplacení.

ODEBÍREJTE ČLÁNKY

Jednou za čas pošleme upozornění na nový článek.

ODEBÍREJTE ČLÁNKY

Jednou za čas pošleme upozornění na nový článek.

Doporučujeme další články:

  • Okurková sezóna - obrázek okurkové limonády

Okurková sezóna: 7 možností, jak ji jako firma můžete využít

7 července, 2020|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Okurková sezóna začíná. Pro velkou část podnikatelů přichází s létem útlum v online provozu a nakupování. Pokud nejste majitel hotelu v turistickém letovisku, možná je načase popřát vám zasloužený odpočinek. Jestli jste se ale při karanténě nedobrovolně „naodpočívali“ do foroty a zbyly vám ve firmě ochotné ruce...

  • Jak zvýšit tržby po karanténě? - ilustrační obrázek

Jak zvýšit tržby po karanténě?

11 června, 2020|Kategorie: Marketing|Štítky: , |

Propad tržby, pokles objednávek, nutnost přizpůsobit se. Bohužel, drtivá většina podnikatelů toto reálně prožívá. Co s tím? Bojovat, makat, nevzdávat se. Posílit online a být vidět. Přinášíme několik konkrétních marketingových tipů a strategických rad pro restart po karanténě...

  • Persony - Your Hero článek

Persony: Jak správně vybudovat značku 1/3

26 května, 2020|Kategorie: How to|Štítky: |

Kdyby husité žili dnes, v době tržního hospodářství, nejspíš by se neptali: „Kdož jsú boží bojovníci“. I ze spaní by je budila mantra dnešních podnikatelů: „Kdo jsou naši zákazníci“. Pojďme si na ni zkusit odpovědět v 1.dílu naší série „Jak správně vybudovat značku“...