Slogan pro vaši značku? Odhalte úspěšný kreativní proces!
Blog Your Hero • 06. 10. 2020
Reklamní heslo, slogan nebo claim. Pár slov, do kterých musíte dostat doslova všechno. Vymyslet skvělý prodejní slogan je královskou disciplínou copywritingu. S našimi tipy a postupy to zvládnete i vy.
I slogan má svá pravidla
Pravidlo 1:
Nikdy nečekejte, že originální slogan vymyslíte během chvilky. První nápady jsou skvělé v tom, že nás vrátí zpátky na zem, protože obvykle zjistíme, že jsme vymysleli samá klišé.
Pravidlo 2:
Zkraťte, co můžete. Tady není prostor pro žádná zbytečná písmena, natož slova.
Pravidlo 3:
Pečlivě ověřujte, jestli je nápad skutečně produktem vašeho mozku, nikoliv přesnou vzpomínkou na „něco, co už jste někde viděli“. Inspirace je běžný kreativní proces, ale nakonec z toho musí vzniknout vaše originální myšlenka.
Pravidlo 4:
Ověřte si, zda váš budoucí slogan obsahuje základní ingredience claimu, o kterých jsme psali nedávno.
5 otázek, kterými byste měli začít
„Potřebujeme slogan, který bude spojený s naší značkou, kterým se budeme prezentovat.“ To je časté zadání, se kterým za námi do Your Hero přicházejí klienti. A my se vždy ptáme: „Co chcete claimem sdělit?“ Než začnete vymýšlet slogan, ujasněte si:
Když je vás víc: Brainstorming
Máte-li k dispozici více lidí, je to ideální příležitost, jak sesbírat nápady na: hlavní myšlenku claimu, na unikátní prodejní argument, na problém který pomůžete vyřešit službou/produktem. Vůbec nevadí, když někteří členové skupiny budou hodně zasvěcení a jiní budou znát jen základní fakta. Proč? Protože jiný náhled může být velmi osvěžující. V týmu si jsou všichni rovni, ale jeden člověk by měl být určen pouze jako mediátor / zapisovatel. Rozdělte si brainstorming do fází a těm dejte jednoznačné časové omezení. Vyvarujte si hodnocení dřív, než bude fáze zapisování dokončena.
Jak sesbírat nápady během brainstormingu:
V poslední fázi záleží na vás, zda zapojíte všechny do vymýšlení nového sloganu nebo už si myšlenky a nápady zpracujete sami ve svém copy týmu.
Wordstorming
Už máte klíčovou myšlenku, slovo, větu? Nechte každého chrlit, co ho napadne. Myšlenky, asociace, slova, claimy, synonyma. Zapisujte vše na tabuli. Nakonec zkuste některá slova nebo myšlenky propojit. Můžete tabuli i vyfotit, rozeslat účastníkům a nechat je v další fázi pracovat samostatně.
Když jste na to sami: Myšlenková mapa
Víc hlav víc ví, ale někdy si prostě musíme vystačit sami. Ujasnit si základní otázky vás nemine, následný kreativní proces je velice individuální. Napíšeme, co funguje nám:
Jakmile k vám začne proudit inspirace, formujte slogany. Zapisujte si je, přehazujte slovosled, zkracujte, použijte slovník synonym, nechte odležet a znovu se pusťte do práce, dokud nebudete spokojení s výsledkem. Podtrženo, sečteno, múza bohužel nelíbá na počkání. Vymyslet slogan tak, aby byl zapamatovatelný a přesně vystihoval podstatu sdělení, vyžaduje čas a trpělivost . Pokud se na proces necítíte, rádi vám pomůžeme.
Odebírejte články
Jednou za čas pošleme upozornění na nový článek.
Doporučujeme související články:
Checklist v praxi: Co zkontrolovat na nově postaveném webu
O tom, že milujeme checklisty a hojně je používáme při své práci, jsme se rozepsali nedávno. Dnes se s vámi podělíme o vzor jednoho našeho checklistu, jedná se současně o prvních 20 bodů, které je nutné splnit, když kontrolujete nově postavený web...
Checklist – tenhle life hack budete milovat
S pojmem checklist jste se nejspíš setkali. Je to vlastně sofistikovaný kontrolní seznam, který nás má provést systémem jednotlivých kroků vedoucích ke zdárnému konci. Ušetří vám čas, ale má i nesporně dalších výhod...
Konkurence: 5 věcí, které vás naučí
Představte si závod v běhu na atletickém stadionu. Sebe jako běžce. Abyste běželi na svůj osobní rekord, potřebujete, aby vám dýchal někdo na záda. Nebo ještě lépe, aby někdo udával to šílené tempo a časem se unavil. Konkurence je inspirace. V online marketingu to platí dvojnásob...