Okurková sezóna: 7 možností, jak ji jako firma můžete využít

Blog Your Hero   •   7. 7. 2020

Okurková sezóna začíná. Pro velkou část podnikatelů přichází s létem útlum v online provozu a nakupování. Pokud nejste majitel hotelu v turistickém letovisku, možná je načase popřát vám zasloužený odpočinek. Jestli jste se ale při karanténě nedobrovolně „naodpočívali“ do foroty a zbyly vám ve firmě ochotné ruce a nastartované mozky, můžete i v létě tvořit byznys dějiny.

Okurková sezóna - obrázek okurkové limonády

1. Budujte své online platformy

Co nestíháte přes rok, dodělejte v létě. Budujte nebo vylepšete svůj web, e-shop a profil na sítích. Nevíte jak začít? Zjistěte, kde se pohybují vaši zákazníci a tam musíte být i vy. Máte vyřešený web, ale nejste spokojení s tím, kolik návštěvníků k vám chodí a kolik času na něm tráví? Vylepšit můžete SEO, copy, grafiku, popisky produktů i strukturu webu nebo e-shopu. Přidáním microstránek vytvořte nové landing pages na strategická klíčová slova.

  • Tip od Your Hero:

U webů a e-shopů nezapomeňte, že většina návštěv od uživatelů chodí z mobilních zařízení. Zkontrolujte svou responzivitu.

2. Budujte podruhé – tentokrát brand

Léto je dobrá příležitost přijít za zákazníky tam, kde se dobře baví. Promo stánky na festivalech, sportovních a kulturních akcích, nebo na koupalištích mohou být skvělým místem, kde se připomenete vašim cílovým skupinám. Pokud si vás spojí s chvílemi pohody, bonus pro vás. Nezapomeňte být dobře rozpoznatelní, dejte si záležet na obrandování vašeho promostánku, produktů i hostesek. Snažte se vyčnívat z davu, být styloví, v souladu se samotnou akcí i vaší značkou.

  • Tip od Your Hero:

Pokud byste se chtěli zviditelnit na billboardech, v létě bývají ceny ploch často příznivé.

3. Vyrobte merchandise své značky

S předchozím bodem budování brandu souvisí také merchandise. Můžete do něj obléknout hostesky a promotéry na výše zmíněných akcích, celoročně pak vaše zaměstnance nebo připravit dárky pro vaše obchodní partnery. Pro některé segmenty trhu je navíc merchandise zajímavým zdrojem příjmů.

  • Tip od Your Hero:

Po předprázdninovém náporu navíc zastihnete i výrobu a tiskárny v klidnějším režimu, což se projeví příznivější dodací lhůtou, případně kvalitou odvedené práce.

4. Analytika: okurková sezóna poskytne čas na bádání

Pokud efektivně měříte online a máte správně nastavené plnění cílů v Google Analytics, hromadí se vám spoustu užitečných dat o zdrojích vaší návštěvnosti, chování návštěvníků na webu a plnění konverzních cílů. Současně je ten správný čas vyhodnotit čísla a zjistit, které kampaně byly loni nejúspěšnější, abyste se mohli připravit na poprázdninovou a předvánoční sezónu. Zrevidujte stanovené cíle a události a jejich plnění.

  • Tip od Your Hero:

Neumíte správně nasadit měřící kódy, stanovit cíle nebo číst ve vašich datech? Obraťte se na nás.

5. Předběhněte čas

Co všechno můžete udělat dopředu? Připravit si obsah na sítě, napsat blogové články, navrhnout newslettery k různým příležitostem a v souladu s tím, co potřebujete komunikovat.

  • Tip od Your Hero:

Máte naopak pocit, že nestíháte? Udělejte si půlroční revizi plánů. Zjistěte, co se nestihlo a zkuste přeplánovat prioritně to, co je potřeba bezpodmínečně udělat a co snese odklad.

6. Studujte

Jste vy, vaši kolegové nebo zaměstnanci přes rok vytížení tak, že se nemáte čas nikam posunout? Chyba a škoda zároveň. Zvýšit si kvalifikaci, vylepšit si jazykové znalosti, nebo třeba naučit se lépe hospodařit s časem. Dopřejte sobě nebo vašim zaměstnancům krátkodobé i dlouhodobé vzdělávací kurzy. Nemáte možnost poslat všechny své zaměstnance? Nevadí, naučte je vzájemnému proškolení. Zvýší se tak jejich pozornost na samotných kurzech a ještě si vylepší prezentační schopnosti.

  • Tip od Your Hero:

Jak nejlépe nastartovat pracovní kolektiv po letních prázdninách? Naplánujte už během léta překvapení – zářijový teambuilding, který z postupně se trousících, létem zmožených pracovníků, udělá opět ten správně namotivovaný tým.

7. A zase ten odpočinek

Když můžete, tak musíte. Pokud tušíte, že právě léto je jediný moment, kdy si můžete dovolit dovolenou, tak si ji prostě dovolte. Nic neprospěje byznysu víc, než odpočinutý a nabitý zaměstnanec i šéf. A jen prací nemůže být člověk živ.

Odebírejte články

Jednou za čas pošleme upozornění na nový článek.

Doporučujeme další články:

  • Persony - Your Hero článek

Persony: Jak správně vybudovat značku 1/3

26 května, 2020|Kategorie: How to|Štítky: |

Kdyby husité žili dnes, v době tržního hospodářství, nejspíš by se neptali: „Kdož jsú boží bojovníci“. I ze spaní by je budila mantra dnešních podnikatelů: „Kdo jsou naši zákazníci“. Pojďme si na ni zkusit odpovědět v 1.dílu naší série „Jak správně vybudovat značku“...

O autorovi:

Klára Karmazinová
Klára Karmazinová
V Your Hero je jejím posláním kromě řízení firmy ještě vedení lidí a specializuje se na obsah komunikačních kanálů našich zákazníků.
Život v agentuře Your Hero