Jak zvýšit tržby po karanténě?
Blog Your Hero • 11. 6. 2020
Propad tržby, pokles objednávek, nutnost přizpůsobit se. Bohužel, drtivá většina podnikatelů toto reálně prožívá. Co s tím? Bojovat, makat, nevzdávat se. Posílit online a být vidět. Přinášíme několik konkrétních marketingových tipů a strategických rad pro restart po karanténě.
Základním stavebním kamenem restartu je vaše značka. Snížení průměrné tržby přežijete. Razantní redukci fixních nákladů také zvládnete. Ale udržet tvář a sílu značky musíte. Kompromisy provozu jsou na místě, ale nedegradujte značku. Zaměřte se na své stávající zákazníky. A pokuste se vygenerovat příjmy a cashflow pro další období.
1. Zaměřte se na stávající zákazníky. Remarketujte.
Na chvíli zapomeňte na akvizici nových zákazníků. Teď je potřeba, se především věnovat těm stávajícím. Udělejte si pořádek ve svých e-mail databázích a remarketingových okruzích uživatelů. Rozdělte si je do logických segmentů. A oslovte je co nejdříve. Nejlépe s výhodnou nabídkou. Pokud v remarketingu plavete, napište nám, pomůžeme.
2. Nabídněte slevy a výhodné akce
Slevy, akce, mimořádné nabídky. To jsou teď vaši spolubojovníci, kteří mohou zafungovat. Lidem se během karantény osekaly jejich nezbytné a zbytné potřeby na minimum. Vidina benefitu výhodného nákupu je může zlomit k předešlému zvyku utrácet. A s jídlem roste chuť. Po prvním výhodném nákupu servírujte hned další termínované a výhodné nabídky.
3. Udělejte posezónní výprodej zásob
Jaro se obchodně vlastně vůbec nekonalo. Zákazníci nejspíš tuší, že se jarní zásoby nestihly vyprodat. Očekávají, že se jich budete potřebovat před létem zbavit a proto číhají na slevy. Jednoduchá výprodejová akce jarních zásob může účinně aktivovat slevu-chtivé. U těch co nakoupí je větší šance, že se brzy vrátí.
4. Komunikujte, že jste zpět a poděkujte za podporu
Nezabředněte do vnitrofiremních problémů a počítání ztrát natolik, že zapomenete prodávat. Zákazníci se musí dozvědět, že jste v provozu. Tedy vedle výkonnostní kampaně s výhodnou akcí také komunikujte brandově: „Jsme zpět a vděční, že opět fungujeme.“
5. Online platformy do první linie
Víc než kdy jindy je potřeba přemýšlet online. Mnoho lidí omezilo nákupy v kamenných obchodech úplně nebo na nezbytné minimum. Často vše řeší přes online obchody. Je tedy pravý čas doladit vaše online prodejní kanály. E-shop, web, sociální sítě. Online kampaně, remarketing, webová analytika. Vše teď musí frčet naplno a generovat tržby.
6. Ukažte lidskou stránku své značky
Příběh a lidská tvář. Pokud jste to nedělali dříve, je vhodná doba na vyprávění příběhů ze života vaší značky. Lidé jsou, po prožitém šoku a zvláštním režimu, obecně citlivější na lidské příběhy. Dopřejte jim ten váš. Dovede vás přímo do jejich srdcí. Zkoušejte to přes fotky, videa a také stories z firemního života. Věřte, bude je to zajímat.
7. Buďte vidět. Investujte do online reklamy
V době krize se bohužel musí škrtat, kde se dá. Ale k čemu vám bude firma osekaná na kost, když nebudete nabízet ani tu kost? Lidé rychle zapomínají. Nechtějte, aby se zapomnělo i na vás. Dobře nastavenou online strategií, která se na základě průběžného měření optimalizuje, dokážete svůj byznys zvednout ze země. Snažte se udržet kvalitu a hlavně, buďte i nadále vidět. Zákazníci vás podrží.
Potřebujete pomoci s nastavením online reklamy? Napište nám na hrdinove@yourhero.cz a rádi vám s tím pomůžeme.
Odebírejte články
Jednou za čas pošleme upozornění na nový článek.
Doporučujeme další články:
Slogan pro vaši značku? Odhalte úspěšný kreativní proces!
Reklamní heslo, slogan nebo claim. Pár slov, do kterých musíte dostat doslova všechno. Vymyslet skvělý prodejní slogan je královskou disciplínou copywritingu. S našimi tipy a postupy to zvládnete i vy.
Tonalita: Jak správně vybudovat značku 2/3
V prvním dílu série „Jak správně vybudovat značku“, jsme se věnovali personám představujícím zákazníky. Dnes se budeme věnovat tomu, jak komunikovat se zákazníky, aby nám chtěli věnovat svou pozornost. Jak zvolit správně tonalitu značky...
Persony: Jak správně vybudovat značku 1/3
Kdyby husité žili dnes, v době tržního hospodářství, nejspíš by se neptali: „Kdož jsú boží bojovníci“. I ze spaní by je budila mantra dnešních podnikatelů: „Kdo jsou naši zákazníci“. Pojďme si na ni zkusit odpovědět v 1.dílu naší série „Jak správně vybudovat značku“...